Let’s get started

Terms & conditions.

Versie: 12 juli 2024

1. Definities

In deze algemene voorwaarden worden bepaalde definities gebruikt. Hieronder staat wat ze betekenen.

1.1. NJ Design, de eenmanszaak van Noor Jellema, gevestigd te Barneveld, Langstraat 58 C, onder KvK-nummer 84389532. In deze Algemene Voorwaarden ook wel aangeduid als “ik” of “mij(n)”.

1.2. Klant: iedere (rechts)persoon die een of meerdere diensten of producten van mij afneemt. Met deze definitie wordt zowel Zakelijke klant als Consument bedoeld. In deze Algemene Voorwaarden wordt ook wel aangeduid als “jij/je” of “jou(w)”.

1.3. Zakelijke klant: iedere (rechts)persoon die handelt voor doeleinden binnen zijn bedrijfs- of beroepsactiviteit.

1.4. Consument: iedere natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf.

1.5. Partijen: jij als Klant en ik als NJ Design samen. In deze Algemene Voorwaarden ook wel aangeduid als “wij/we” of “ons/onze”.

1.6. Opdracht: de opdracht van jou tot het verlenen van een of meerdere diensten door mij.

1.7. Overeenkomst: de overeenkomst die tot stand is gekomen of komt tussen ons.

Voorbeelden van overeenkomsten zijn, maar dit is niet beperkt tot: de overeenkomst op afstand en/of de overeenkomst van opdracht.

1.8. Overeenkomst op afstand: de overeenkomst die tussen ons wordt gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor verkoop of dienstverlening op afstand, zonder dat wij tegelijk fysiek bij elkaar aanwezig zijn, en waarbij, tot en met het moment van het sluiten van de overeenkomst, uitsluitend gebruik wordt gemaakt van een of meer middelen voor communicatie op afstand (denk aan telefoon of internet).

1.9. Bedenktijd: de termijn waarbinnen je als Consument gebruik kan maken van jouw herroepingsrecht.

1.10. Herroepingsrecht: de mogelijkheid die je hebt als Consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand.

1.11. Dag: kalenderdag.

1.12. Duurzame gegevensdrager: ieder hulpmiddel dat jou of mij in staat stelt om persoonlijk aan een van ons gerichte informatie op te slaan op een wijze die deze informatie toegankelijk maakt voor toekomstig gebruik, gedurende een periode die is aangepast aan het doel waarvoor de informatie is bestemd. Dit hulpmiddel maakt daarnaast een ongewijzigde weergave van de opgeslagen informatie mogelijk.

Voorbeelden: papier, usb-sticks, cd-roms, dvd’s, geheugenkaarten, harde schijven van computers, en e-mails.

1.14. Digitale inhoud: gegevens die in digitale vorm geproduceerd en geleverd worden.
Voorbeeld: een e-book of pdf.

1.15. Materiële drager: een fysieke gegevensdrager waar informatie kan worden opgeslagen.
Voorbeelden: een USB-stick, DVD, of CD.

1.16. Fysiek product: een tastbaar product.
Voorbeeld: een kaartje dat ik heb ontworpen en voor jou heb laten drukken.

 

2. Toepasselijkheid

2.1. Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op:

  1. alle overeenkomsten tussen ons;
  2. de fase voorafgaand aan de totstandkoming van de overeenkomst (zoals bij het doen van een aanbod);
  3. eventuele nieuwe of aanvullende overeenkomsten.

2.2. Deze Algemene Voorwaarden worden op zo’n manier aan jou ter beschikking gesteld dat deze door jou op eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.

2.3. Wanneer datgene wat vermeld is in artikel 2.2 niet mogelijk is, dan zal ik vóórdat de overeenkomst wordt gesloten, bekend maken waar deze Algemene Voorwaarden (digitaal) geraadpleegd kunnen worden. Daarnaast maak ik bekend dat deze Algemene Voorwaarden op verzoek digitaal of op een andere manier zullen worden verstuurd.

2.4. We kunnen afwijken van deze Algemene Voorwaarden als we dit uitdrukkelijk overeengekomen zijn, en zolang dit niet in strijd is met dwingend recht.

2.5. De toepasselijkheid van jouw Algemene Voorwaarden wordt uitdrukkelijk uitgesloten.

2.6. De toepasselijkheid van artikel 7:404 BW is expliciet uitgesloten. Dat betekent dat wanneer een opdracht verleend is met het oog op mij, ik de uitvoering van de opdracht niet zelf hoeft te verrichten.

2.7. De toepasselijkheid van artikel 7:409 lid 2 BW is expliciet uitgesloten. Dit betekent dat, wanneer een opdracht met oog op mij is verleend, en ik kom te overlijden, mijn erfgenamen geen verplichting hebben om jouw belangen na mijn overlijden te behartigen.

 

3. Aanbod & offertes

3.1. Mijn aanbod of offerte bevat een duidelijke, volledige en begrijpelijke omschrijving van de aangeboden diensten.

3.2. Duidelijke vergissingen of fouten in het aanbod of een offerte binden mij niet.

3.3. Wanneer een aanbod of offerte wordt gedaan waar de dienst geen vast tarief heeft, maar waar het om een dienst op basis van uurtarief gaat, dan wordt door mij ingeschat hoeveel uur ik nodig heb om de dienst te verlenen.

3.4. Aan de geschatte uren voor een dienst en het daaruit voortvloeiende totale tarief kunnen geen rechten worden ontleend. De geschatte uren kunnen in de praktijk zowel lager als hoger uitvallen. Ik factureer naar daadwerkelijk gewerkte uren.

3.5. Een aanbod of offerte is maximaal 30 dagen geldig, tenzij een andere aanvaardingstermijn in het aanbod of in de offerte staat vermeld.

3.6. Als je een aanbod of offerte niet binnen de geldende termijn aanvaardt, dan vervalt het aanbod of de offerte.

3.7. Opdrachten worden schriftelijk door jou bevestigd. Wanneer je er op een andere manier dan schriftelijk mee instemt dat ik begin met het uitvoeren van de Opdracht, dan geldt de inhoud van de offerte of het aanbod als overeengekomen en zijn deze Algemene Voorwaarden van toepassing. Nadere afspraken binden mij pas nadat deze schriftelijk door mij zijn bevestigd.

 

4. Totstandkoming van de overeenkomst

4.1. Een overeenkomst komt tot stand op het moment dat je mijn aanbod of offerte hebt  aanvaard en je hebt voldaan aan de gestelde voorwaarden.

4.2. Overeenkomsten worden zo spoedig mogelijk door mij bevestigd. In het bijzonder geldt in geval van overeenkomsten op afstand dat ik jou een bevestiging van de overeenkomst verstrek op een duurzame gegevensdrager. Die bevestiging sturen moet ik doen binnen een redelijke termijn na het sluiten van de overeenkomst, of voordat de dienst wordt uitgevoerd. Deze bevestiging bevat de in art. 6:230m lid 1 BW genoemde informatie, voor zover ik deze niet voor het sluiten van de overeenkomst op een duurzame gegevensdrager heb verstrekt. Daarnaast bevat de bevestiging, voor zover van toepassing, de bevestiging van de uitdrukkelijke voorafgaande toestemming en jouw verklaring zoals genoemd in artikel 14.15 en 14.16.

4.3. Zolang ik niet heb bevestigd dat ik de aanvaarding van het aanbod of de offerte van jou heb ontvangen, mag je als Consument de overeenkomst ontbinden.

4.4. Het is na totstandkoming van de overeenkomst alleen mogelijk de overeenkomst te wijzigen of aan te vullen als dat uitdrukkelijk schriftelijk is overeengekomen.

 

5. Tarieven

5.1. Alle tarieven die ik hanteer zijn in euro’s en zijn vermeld exclusief eventuele overige bijkomende kosten, zoals, maar dit is niet beperkt tot: reiskosten, kosten voor plugins, drukkosten, verzendkosten, kosten voor hosting. Als je Consument bent, dan communiceer ik mijn tarieven inclusief btw naar jou. Ben je Zakelijke klant, dan communiceer ik mijn tarieven exclusief btw naar jou.

5.2. Alle tarieven die ik hanteer die op mijn website staan vermeld of die op een andere manier kenbaar zijn gemaakt, kan ik te allen tijde wijzigen, behalve als de overeenkomst al gesloten is.

5.3. Er zijn wat uitzonderingen wanneer ik mijn tarief wél mag wijzigen als de overeenkomst al is gesloten. Die uitzonderingen zijn:

  1. wanneer wij een overeenkomst hebben waarbij we hebben afgesproken dat ik op maandelijkse basis diensten voor jou verricht;
  2. wanneer nieuwe wettelijke regelingen zorgen voor een tariefwijziging.

5.4. Wanneer er sprake is van de uitzondering uit artikel 5.3 sub A, dan maak ik de wijziging uiterlijk één maand van tevoren aan je bekend.

5.5. Je mag als Consument de overeenkomst ontbinden wanneer een tariefwijziging binnen drie maanden na het sluiten van de overeenkomst plaatsvindt.

5.6. Ik mag een meerprijs in rekening brengen wanneer ik door omstandigheden die ten tijde van de offerte of het aanbod onbekend waren, aanvullend werk moet verrichten dan eerder was overeengekomen. Ik geef een opgave met de meerprijs. Heb je bezwaar tegen de aanvullende werkzaamheden waarvoor de meerprijs geldt, dan heb je het recht om deze aanvullende werkzaamheden te weigeren. Je moet dan wel alsnog de betaling van de oorspronkelijk overeengekomen opdracht voldoen.

 

6. Spoed

6.1. Indien jij aangeeft spoed te hebben bij een opdracht, dan mag ik een additionele 30% van mijn regulier gehanteerde tarief in rekening brengen.

6.2. Of er sprake is van spoed, is ter beoordeling aan mij.

6.3. Ga ik voor jou een spoedopdracht doen, dan komen wij samen overeen binnen welke termijn de spoedopdracht afgerond dient te zijn (de “spoedtermijn”).

6.4. De uitvoering van de spoedopdracht start wanneer ik een akkoord op de offerte of het aanbod heb ontvangen.

6.5. De verantwoordelijkheid van de daadwerkelijke voltooiing binnen de afgesproken spoedtermijn ligt óók bij jou. Van jou wordt verwacht dat jij zo spoedig mogelijk reageert op bijvoorbeeld, maar niet beperkt tot, vragen die ik stel, zodat ik kan voldoen aan de wens om de opdracht binnen de spoedtermijn af te hebben.

6.6. Indien ik door jouw toedoen/nalaten mijn werkzaamheden niet kan afronden binnen de spoedtermijn, dan blijf jij het spoedtarief verschuldigd.

6.7. Indien na aanvang van de uitvoering van de opdracht blijkt dat jij geen spoed meer hebt bij de opdracht, dan blijf jij het spoedtarief verschuldigd.

 

7. Betaling

7.1. In termijnen betalen kan alleen als wij dat hebben afgesproken.

7.2. Ik mag voorafgaand mijn diensten factureren, zowel het totaal overeengekomen bedrag als een aanbetaling.

7.3. Jij moet de betaling binnen 14 dagen na ontvangst van de factuur voldoen.

7.4. De vergoeding die ik aan jou als Consument vraag voor het gebruik van een bepaald betaalmiddel bedraagt op z’n hoogst de kosten van het gebruik daarvan voor mij, tenzij het verboden is om de kosten van gebruik door te rekenen naar jou.

7.5. Als Zakelijke klant moet je de betaling zonder opschorting voldoen.

7.6. Als Zakelijke klant mag je geen betaling(en) verrekenen.

7.7. Wanneer je als Zakelijke klant niet aan je betalingsverplichting(en) voldoet, dan ben je van rechtswege in verzuim.

7.8. Wanneer je als Consument niet aan jouw betalingsverplichting(en) voldoet, dan wordt je twee keer door mij in de gelegenheid gesteld binnen een termijn van 14 dagen aan jouw betalingsverplichting(en) te voldoen.

7.9. Wanneer je als Zakelijke klant in verzuim bent, of wanneer de betaling door jou als Consument uitblijft na de eerder genoemde betalingsherinneringen, dan ben je de wettelijke rente verschuldigd en dan mag ik de buitengerechtelijke kosten in rekening brengen. Het bedrag voor buitengerechtelijke kosten bestaat uit minstens € 40 en dit ben je zonder aanmaning verschuldigd vanaf de dag nadat de overeengekomen uiterste dag van betaling is verstreken.

7.10. Betaal je niet (volledig) of niet tijdig, dan kan ik de (resterende) werkzaamheden ter uitvoering van de opdracht opschorten.

7.11. Wanneer er bij jou sprake is van liquidatie, faillissement, wettelijke schuldsanering of surseance van betaling, dan zijn jouw verplichtingen tegenover mij onmiddellijk opeisbaar. Ook mag ik mijn werkzaamheden opschorten of de overeenkomst beëindigen.

7.12. Ook wanneer je door mij geleverd werk niet gebruikt of niet gaat gebruiken, heb je een betalingsverplichting.

 

8. Uitvoering van opdrachten

Algemeen

8.1. Ik voer een opdracht uit met de zorgvuldigheid en deskundigheid die onder de gegeven omstandigheden redelijkerwijs van mij mag worden verwacht.

8.2. Ik voer een opdracht naar eigen inzicht uit.

8.3. Je moet mijn instructies opvolgen zodat ik de opdracht naar mijn inzicht kan uitvoeren.

8.4. Ik heb een inspanningsverplichting, en geen resultaatsverplichting.

Leveren van informatie, media, bescheiden en gegevens door jou

8.5. Jij zorgt ervoor dat je alle relevante informatie, media, bescheiden en gegevens waarvan jij begrijpt of redelijkerwijs dient te begrijpen dat die benodigd zijn voor correcte uitvoering van de overeenkomst, tijdig, in gewenste vorm en wijze levert aan mij.

8.6. Stel je de gevraagde informatie, media, bescheiden en/of gegevens niet, niet tijdig of niet behoorlijk beschikbaar, en loopt de uitvoering van de opdracht hierdoor vertraging op, dan mag ik mijn werkzaamheden opschorten.

8.7. Kosten die opgelopen worden doordat gevraagde informatie, media, bescheiden en/of gegevens niet, niet tijdig of niet behoorlijk worden geleverd, zijn voor jou.

8.8. Jij staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de ter beschikking gestelde informatie, bescheiden en gegevens, ook indien deze van derden afkomstig zijn.

8.9. Jij zorgt ervoor dat jij bij het aanleveren en/of uploaden van afbeeldingen, logo’s, video’s, ontwerpen, en dergelijke, niet handelt in strijd met de intellectuele eigendomsrechten van derden.

8.10. Het behoort niet tot mijn opdracht om onderzoek te doen naar het bestaan van intellectuele eigendomsrechten met betrekking tot informatie, gegevens, media en bescheiden die jij levert.

Mijn levertermijn

8.11. Een door mij opgegeven levertermijn is altijd een schatting, tenzij anders uitdrukkelijk overeengekomen is dat er sprake is van een fatale levertermijn. Een overschrijding van een doorgegeven geschatte levertermijn geeft jou geen recht op ontbinding van de overeenkomst en/of een schadevergoeding.

8.12. De binding van mij aan een uitdrukkelijk overeengekomen fatale levertermijn vervalt indien jij wijzigingen in de opdracht wenst of wanneer blijkt dat er aanvullend werk gedaan dient te worden.

Derden

8.13. Ik ben niet aansprakelijk voor wijzigingen, fouten of gebreken in producten of diensten van door of namens jou ingeschakelde derde partijen, ongeacht of deze door mij zijn geïntroduceerd.

8.14. Ik ben niet aansprakelijk voor schade veroorzaakt door derden, behalve als dat aan mij is toe te rekenen.

8.15. Schakel ik een externe drukker in, dan zijn de garantievoorwaarden van de drukker van toepassing voor het drukken.

Drukwerk

8.16. Voordat ik werk voor jou laat drukken, dien jij altijd vooraf akkoord te gaan. Jij hebt hierbij een controlerende functie. Je dient dus het te drukken werk in zijn geheel te controleren op fouten, zoals, maar dit is niet beperkt tot: spelfouten, taalfouten, de juiste resolutie van afbeeldingen, de te bestellen oplage, etc.

 

9. Feedbackrondes

9.1. Wanneer de opdracht bestaat uit het maken van social media content, dan heb je recht op één feedbackronde. Als je een andere dienst afneemt, dan heb je twee feedbackrondes.

9.2. Een feedbackronde vindt plaats nadat een conceptversie is geleverd aan jou.

9.3. Bij de eerste feedbackronde mag je feedback geven op het volgende bij de volgende diensten:

  1. webdesign: het ontwerp, de functionaliteit en – indien van toepassing – de inhoud van de website;
  2. grafisch ontwerp: de visuele aspecten;
  3. social media content: de creatieve elementen, zoals afbeeldingen, tekst, tone-of-voice en algemene boodschap van de content.

9.4. Bij de tweede feedbackronde mag je feedback geven op de punten die zijn aangepast naar aanleiding van je eerste feedback.

9.5. Feedback wordt waar mogelijk en indien redelijk, verwerkt tot een aangepast concept of definitieve versie.

9.6. Onder niet-redelijke feedback wordt onder andere verstaan, maar dit is niet beperkt tot feedback die (veel) afwijkt van wat eerder besproken is (zoals in de briefing of bij een eerdere feedbackronde).

9.7.  Wanneer je niet-redelijke feedback verwerkt wil hebben, dan mag ik een meerprijs in rekening brengen voor het verwerken van deze feedback, al dan niet op basis van uurtarief. Daarnaast behoud ik het recht niet-redelijke feedback weigeren te verwerken.

9.8. Je hebt per feedbackronde 5 werkdagen de tijd om feedback te geven. In geval van spoed wijkt deze termijn af en geef ik aan wat de feedbacktermijn is in dit geval.

9.9. Indien jij niet binnen de aangegeven feedbacktermijn reageert op een conceptversie, dan zijn de kosten en gevolgen daarvan voor jou.

9.10. Wanneer je een extra feedbackronde wenst naast mijn aanbod, dan mag ik een meerprijs in rekening brengen voor het meerwerk dat ik hiervoor doe, al dan niet op basis van uurtarief.

9.11. Mocht er na een akkoord voor de definitieve versie al drukwerk besteld/gedrukt zijn, en wil je toch nog feedback geven, dan zijn de gevolgen en de kosten van de gevolgen voor jou. Denk aan de kosten voor het moeten drukken voor nieuw materiaal en kosten voor mij om de feedback te verwerken.

 

10. Nakoming / (non)-conformiteit

Digitale inhoud

10.1. Digitale inhoud moet aan de overeenkomst beantwoorden. Dat is het geval wanneer het betreft de beschrijving, hoeveelheid en kwaliteit, functionaliteit, compatibiliteit, interoperabiliteit en andere kenmerken voldoet aan de overeenkomst. Daarnaast moet de digitale inhoud geschikt zijn voor elk bijzonder door jou als Consument gewenst gebruik dat je mij uiterlijk bij het sluiten van de overeenkomst hebt meegedeeld en dat ik heb aanvaard.

10.2. Je kan je niet beroepen op dat digitale inhoud niet aan de overeenkomst voldoet wanneer je bij het sluiten van de overeenkomst er uitdrukkelijk van in kennis werd gesteld dat een specifiek kenmerk van de digitale inhoud afweek van jouw redelijke verwachtingen en je die afwijking bij het sluiten van de overeenkomst uitdrukkelijk en afzonderlijk hebt aanvaard.

10.3. Wanneer digitale inhoud niet aan de overeenkomst voldoet, dan heb je alsnog recht op nakoming van de overeenkomst. De kosten daarvan zijn voor mij. Je moet mij eerst in gebreke stellen en een redelijke termijn voor nakoming geven.

10.4. Je hebt het recht niet om nakoming te eisen als dat onmogelijk is of dat voor mij onevenredige kosten geeft.

10.5. Wanneer een digitale inhoud niet aan de overeenkomst beantwoordt, dan heb je als Consument, naast recht op nakoming van de overeenkomst, ook het recht de prijs te verminderen in evenredigheid van de afwijking van wat is overeengekomen, of het recht om de overeenkomst te ontbinden. Deze rechten heb je in de volgende gevallen:

  1. Beantwoording aan de overeenkomst als bedoeld in artikel 10.4 is onmogelijk of onevenredig;
  2. Ik kom de overeenkomst niet kosteloos na nadat je mij in gebreke hebt gesteld zoals genoemd in artikel 10.3;
  3. Er blijkt een gebrek te zijn, ondanks mijn poging om de digitale nhoud te laten beantwoorden aan de overeenkomst;
  4. Het gebrek is zo ernstig dat een onmiddellijke prijsvermindering of ontbinding van de overeenkomst gerechtvaardigd is;
  5. Ik heb verklaard, of uit de omstandigheden blijkt duidelijk, dat ik de digitale inhoud niet binnen een redelijke termijn of zonder ernstige overlast voor jou aan de overeenkomst kan laten beantwoorden;
  6. Ik heb verklaard of uit de omstandigheid blijkt dat ik de digitale inhoud niet zal leveren.

10.6. Je mag als Consument de overeenkomst onmiddellijk ontbinden in de volgende gevallen:

  1. Vorig lid sub F;
  2. Wanneer wij zijn overeengekomen, of uit de omstandigheden rond het sluiten van de overeenkomst duidelijk blijkt, dat een specifiek leveringstijdstip essentieel is voor jou en ik verzuim de digitale inhoud vóór of op dat tijdstip te leveren.

10.7. Ontbind je de overeenkomst volgens het bepaalde in dit artikel, dan moet je dat schriftelijk doen.

10.8. Wanneer je als Consument de overeenkomst ontbindt of ik mijn prijs dien te verminderen omdat de digitale inhoud niet aan de overeenkomst beantwoordt, dan betaal ik jou alle verschuldigde betalingen terug binnen 14 dagen vanaf de datum waarop ik in kennis ben gesteld van jouw beslissing om je te beroepen op het recht van prijsvermindering of op ontbinding van de overeenkomst.

Fysieke producten

10.9. Ik lever een fysiek product binnen de aangegeven levertermijn.

10.10. Voldoe ik niet aan de levertermijn, dan moet jij mij een redelijke levertermijn geven waarin alsnog geleverd kan worden. Voldoe ik niet aan deze gestelde redelijke levertermijn, dan mag jij de overeenkomst ontbinden.

10.11. Als plaats van levering geldt het adres dat jij aan mij kenbaar hebt gemaakt.

10.12. Jij bent zelf verantwoordelijk voor het doorgeven van de juiste plaats van levering.

10.13. Artikel 10.1, 10.3 t/m 10.6, en 10.8 zijn ook van toepassing op fysieke producten.

10.14. Je kan je niet beroepen op dat een fysiek product niet aan de overeenkomst voldoet wanneer hem dit ten tijde van het sluiten van de overeenkomst bekend was of redelijkerwijs bekend kon zijn.

10.15. Beantwoordt een fysiek product niet aan de overeenkomst, dan kan je eisen:

  1. aflevering van het ontbrekende, tenzij aflevering onmogelijk is of dit niet van mij gevergd kan worden;
  2. herstel van de producten, tenzij herstel onmogelijk is of dit niet van mij gevergd kan worden;
  3. vervanging van de producten, tenzij de afwijking van het overeengekomene te gering is om dit te rechtvaardigen, dan wel de producten na het tijdstip dat Klant redelijkerwijs met ongedaanmaking rekening moest houden, teniet of achteruit is gegaan doordat jij niet als zorgvuldig schuldenaar voor behoud ervan heeft gezorgd.

10.16. De kosten uit vorig lid kunnen niet bij jou in rekening worden gebracht.

10.17. Herstel of vervanging kan niet van mij gevergd worden indien de kosten daarvan niet in verhouding staan met de kosten van uitoefening van een ander recht of een andere vordering die jou toekomt. Daarbij wordt gelet op: de waarde van de producten indien deze aan de overeenkomst zouden beantwoorden, de mate van afwijking van het overeengekomene en de vraag of de uitoefening van een ander recht of een andere vordering geen ernstige overlast voor jou als Consument veroorzaakt.

10.18. Indien bij de koop van een fysiek product door jou als Consument ik niet binnen een redelijke tijd nadat ik daartoe door jou schriftelijk ben aangemaand, aan mijn verplichting tot herstel van de afgeleverde producten heeft voldaan, dan mag je het herstel door een derde laten doen. De kosten daarvan zijn voor mij.

10.19. Bij de koop van een fysiek product door jou als Consument stel jij de producten ter beschikking aan mij voor herstel of vervanging. Ik neem de producten op mijn kosten terug. Je hoeft niet te betalen voor normaal gebruik van de te vervangen producten in de periode voor de vervanging.

10.20. Als aanvulling op artikel 10.5, heb jij als Consument pas de bevoegdheid om de overeenkomst te ontbinden of de prijs te laten verminderen indien:

  1. herstel of vervanging niet mogelijk is;
  2. herstel of vervanging niet van mij gevergd kan worden; of
  3. ik de overeenkomst niet binnen redelijke tijd nakom.

10.21. Jij als Consument mag de overeenkomst onmiddellijk ontbinden of de prijs laten verminderen als ik het herstel of de vervanging niet voltooid heb, of indien van toepassing, niet voltooid heb zoals genoemd in artikel 10.18.

 

11. Verzetten van afspraken / no show / laat komen

11.1. Onder afspraken worden in dit artikel verstaan: (online) meetings, al dan niet die benodigd zijn voor mij om mijn werkzaamheden te kunnen verrichten.

Door jou

11.2. Je kan een afspraak éénmaal kosteloos verzetten. Wanneer je een afspraak voor de tweede keer of vaker verzet, dan mag ik mijn op dat moment huidige uurtarief extra in rekening brengen voor de uren die zijn ingepland. Uitzondering is als er sprake is van aantoonbare overmacht, dan breng ik geen geld in rekening.

11.3. Een afspraak dient minimaal 24 uur van tevoren verzet te worden. Verzet je de afspraak binnen 24 uur voordat de afspraak plaatsvindt, dan mag ik de helft van de ingeplande uren extra in rekening brengen (gerekend in uurtarief). Uitzondering is als er sprake is van aantoonbare overmacht: Dan hoef je de afspraak niet binnen 24 uur af te zeggen en breng ik ook geen geld in rekening.

11.4. Wanneer je een afspraak verzet, dan moet de nieuwe datum geprikt worden op een dag binnen een door mij aangegeven tijd na de originele afspraak, behalve als dit niet kan door aantoonbare overmacht.

Door mij

11.5. Het staat mij vrij om een afspraak te verzetten, zonder schadevergoeding aan jou als Zakelijke klant verschuldigd te zijn.

11.6. Wanneer ik een afspraak moet verzetten omdat de door mij gevraagde informatie of gegevens niet op tijd door jou zijn geleverd vóór de afspraak, dan mag ik mijn geplande uren naar mijn op dat moment huidige uurtarief extra in rekening brengen voor elke keer dat de afspraak om deze reden moet worden verzet.

No show

11.7. Wanneer je niet op een afspraak verschijnt (no show), dan heb je als Zakelijke klant geen recht op (gedeeltelijke) restitutie. Wanneer je nog niet hebt betaald, dan blijf je als Zakelijke klant bij no show het geheel overeengekomen bedrag voor de opdracht verschuldigd. Heb ik een marge aan uren ingeschat, dan ben je het hoogste aantal uren verschuldigd.

Ben je Consument, dan zou ik een eventuele schadevergoeding mogen vragen bij no show.

11.8. Van no show is sprake wanneer je niet binnen 30 minuten vanaf het afgesproken tijdstip van de afspraak verschijnt zonder iets te laten weten. Ook wanneer je van tevoren of in die 30 minuten laat weten dat je niet komt, wordt dat beschouwd als no show.

Laat komen

11.9. Kom jij laat op een afspraak, en kunnen wij niet alles behandelen binnen de tijd van die afspraak wat we zouden gaan behandelen, en moeten we daardoor een nieuwe afspraak inplannen, dan zijn de kosten voor de extra uren die ik hierdoor moet maken, voor jou.

 

12. Geheimhouding

12.1. Ik ben verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die ik in het kader van de Opdracht van jou heb verkregen. Informatie geldt in elk geval als vertrouwelijk als dit door jou is medegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie.

12.2. Geheimhouding geldt niet wanneer de betreffende informatie:

  1. al openbaar of algemeen bekend is;
  2. niet vertrouwelijk is;
  3. niet gedurende de overeenkomst aan mij bekendgemaakt is; en/of
  4. op andere wijze door mij is verkregen.

12.3. Geheimhouding geldt niet voor zover er een wettelijke informatieplicht aan mij is opgelegd. Ik ben in dit geval geen schadevergoeding verschuldigd aan jou. Ook kan je de overeenkomst dan niet ontbinden.

12.4. Ik zorg ervoor dat de derden die ik ten behoeve van jou inschakel of waaraan ik mijn werk uitbesteed, ook verplicht zich te houden aan dit artikel.

12.5. Geheimhouding van vertrouwelijke informatie geldt ook na afloop van de overeenkomst, behalve indien anders is aangegeven of overeengekomen.

 

13. Overmacht

Aan mijn zijde

13.1. Ik hoef mijn verplichtingen uit de overeenkomst niet na te komen wanneer nakoming van de overeenkomst tijdelijk of blijvend onmogelijk is geworden door overmacht.

13.2. Onder overmacht wordt verstaan elke niet-toerekenbare onmogelijkheid om de verplichtingen van de overeenkomst na te komen, zoals onder andere, maar niet uitsluitend: brand, ongevallen, softwarestoringen, computerstoringen, onverwachte wegwerkzaamheden, oponthoud in het verkeer, ziekte, overheidsmaatregelen, epidemieën, en pandemieën.

13.3. Ik stel jou zo spoedig mogelijk op de hoogte van mijn overmachtsituatie.

13.4. In geval van overmacht zoek ik samen met jou naar een passende oplossing, al dan niet om de overeenkomst alsnog na te komen.

13.5. In geval van overmacht hoef ik jou geen schadevergoeding te betalen.

13.6. In geval van overmacht heb je als Zakelijke klant geen recht op gehele of gedeeltelijke ontbinding van de overeenkomst, tenzij anders overeengekomen.

13.7. In geval van overmacht heb je als Zakelijke klant geen recht jouw verplichtingen op te schorten, tenzij anders overeengekomen.

Aan jouw zijde

13.8. Ook jij moet een overmachtsituatie aan jouw zijde zo spoedig mogelijk aan mij bekend maken.

 

14. Herroepingsrecht

Algemeen

14.1. Je mag als Consument de overeenkomst op afstand binnen een bedenktijd van 14 dagen herroepen.

14.2. De bedenktijd gaat voor diensten en digitale inhoud in op de dag dat de overeenkomst op afstand wordt gesloten. De bedenktijd gaat bij fysieke producten in op de dag waarop jij, of een door jou aangewezen derde die niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen. Indien je meerdere producten hebt besteld in één bestelling, dan gaat de bedenktijd in wanneer jij, of een door jou aangewezen derde die niet de vervoerder is, het laatste product heeft ontvangen.

14.3. Wanneer je gebruikmaakt van jouw herroepingsrecht, dan meld je dit door middel van het modelformulier voor herroeping (bijlage 1) aan mij, of op een andere ondubbelzinnige wijze.

14.4. Ik stuur jou na melding van jouw herroeping zo spoedig mogelijk een ontvangstbevestiging.

14.5. Ik vergoed alle betalingen door jou gedaan, binnen 14 dagen vanaf de dag dat je de herroeping meldt.

14.6. Ik maak voor betalingen bedoeld in artikel 14.5 gebruik van hetzelfde betaalmiddel als door jou is gebruikt, tenzij je uitdrukkelijk met een ander betaalmiddel hebt ingestemd en je hierdoor geen kosten hebt.

14.7. Ik ben bij terugbetaling zoals genoemd in artikel 14.5 niet verplicht bijkomende kosten te betalen wanneer je uitdrukkelijk voor een andere wijze van de door mij aangeboden minst kostbare wijze van terugbetaling en/of standaardlevering hebt gekozen.

14.8. Consument zendt zo snel mogelijk het product of de producten terug, in ieder geval binnen 14 dagen vanaf de dag volgend op de herroeping.

14.9. Consument dient in geval van herroeping zelf de kosten van retour te betalen.

14.10. Consument zendt het product terug met alle geleverde toebehoren, indien mogelijk in originele staat en verpakking, en conform de door The Veggie Reporter verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

14.11. Het risico en de bewijslast voor juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij jou.

Verplichtingen tijdens de bedenktijd

14.12. Je zal tijdens de bedenktijd zorgvuldig omgaan met het fysieke product en de verpakking. Je zal het product slechts uitpakken of gebruiken op zo’n manier die nodig is om de aard, kenmerken en de werking van het product vast te stellen.

14.13. Je bent aansprakelijk voor waardevermindering van het fysieke product dat het gevolg is van een manier van omgaan met het product die verder gaat dan genoemd in vorig lid.

14.14. Je bent niet aansprakelijk voor waardevermindering van het fysieke product als ik jou niet voor of bij het sluiten van de overeenkomst alle wettelijke verplichte informatie over het herroepingsrecht heb verstrekt.

Uitzonderingen

14.15. Je hebt geen herroepingsrecht in geval je een dienst afneemt van mij, en:

  • de nakoming van die dienst al heeft plaatsgevonden;
  • de uitvoering van die dienst is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van jou; én
  • je hebt verklaard afstand te doen van jouw herroepingsrecht zodra ik zou beginnen met nakoming van de overeenkomst.

14.16. Je hebt geen herroepingsrecht wanneer het gaat om een overeenkomst voor de levering van digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd, en:

  • voor zover de nakoming is begonnen;
  • voor zover de overeenkomst voor jou een betalingsverplichting inhoudt;
  • wanneer de nakoming is begonnen met jouw uitdrukkelijke voorafgaande toestemming;
  • je hebt verklaard dat je afstand doet van je herroepingsrecht; én
  • ik jou een bevestiging heb verstrekt zoals genoemd in artikel 4.2.

14.17. Je hebt geen herroepingsrecht in geval van op maat gemaakte ontwerpen en fysieke producten, zoals genoemd in artikel 6:230p sub f onder 1 BW.

14.18. Het herroepingsrecht geldt niet voor jou als Zakelijke klant.

 

15. Tussentijdse beëindiging

Opzegging

15.1. Wij mogen allebei de overeenkomst door opzegging beëindigen, desgewenst met onmiddellijke ingang. Uitzondering is wanneer ik op maandelijkse basis werkzaamheden voor jou verricht. Dan geldt een opzegtermijn van één maand voor beide partijen (Voorbeeld: zeg je 18 mei op, dan eindigt onze overeenkomst na 30 juni). Wanneer je opzegt als Consument, dan wordt artikel 14 in acht genomen.

15.2. Uitzondering op de opzegtermijn van één maand genoemd in vorig lid, is wanneer zich een dringende reden voordoet die dit rechtvaardigt. Hiervan is in ieder geval sprake van wanneer de andere partij:

  1. failliet is verklaard;
  2. (voorlopige) surseance van betaling wordt verleend;
  3. zijn bedrijf heeft stilgelegd of aan het liquideren is;
  4. ondanks sommatie de verplichtingen uit deze overeenkomst niet (voldoende) nakomt, dan wel er redelijke gronden zijn om aan te nemen dat de andere partij deze verplichtingen niet zal nakomen;
  5. zich schuldig maakt aan fraude, handelingen in strijd met de wet en/of regelgeving, of onbetamelijk gedrag op grond waarvan van de andere partij in redelijkheid niet verwacht kan worden de overeenkomst voort te zetten;
  6. toegelaten is tot de wettelijke schuldsanering;
  7. overlijdt.

15.3. Ik behoud, wanneer het herroepingsrecht niet (meer) van toepassing is, in geval van opzegging van een overeenkomst door een van ons recht op betaling van de reeds gemaakte uren en de reeds door mij gemaakte onkosten. Geldt er een opzegtermijn, dan behoud ik recht op betaling van de gemaakte uren en kosten totdat de opzegtermijn is afgelopen.

Ontbinding

15.4. Wij mogen allebei de overeenkomst ontbinden wanneer de andere partij tekortschiet in de nakoming van de overeenkomst, tenzij de tekortkoming, gezien haar bijzondere aard of geringe betekenis, deze ontbinding met haar gevolgen niet rechtvaardigt. De tekortschietende partij dient eerst in gebreke gesteld te worden en een redelijke termijn gegeven te worden om na te komen, behalve als de nakoming blijvend of tijdelijk onmogelijk is.

15.5. Ik behoud in geval van ontbinding van een overeenkomst door één van ons op grond van vorig lid altijd aanspraak op betaling conform lid 3 van dit artikel.

15.6. Wanneer de overeenkomst ontbonden wordt op grond van lid 4 van dit artikel, en je op moment van ontbinding al prestaties ter uitvoering van de overeenkomst hebt ontvangen, dan zullen deze prestaties geen voorwerp van ongedaanmaking zijn.

Schadevergoeding

15.7. Ik hoef geen schadevergoeding te betalen wanneer ik een overeenkomst met jou als Zakelijke klant ontbind of opzeg.

 

16. Aansprakelijkheid ten opzichte van Consumenten

16.1. Ik ben alleen aansprakelijk voor schade die aan mij is toe te rekenen.

16.2. Ik ben niet aansprakelijk voor schade doordat ik van door jou als Consument gegeven onjuiste, onvolledige of onbetrouwbare informatie ben uitgegaan.

16.3. Ik ben niet aansprakelijk voor schade indien jij zelf aanpassingen doet aan jouw website.

16.4. Ik ben niet verantwoordelijk en aansprakelijk voor kleurafwijkingen van ontwerpen op niet-gekalibreerde beeldschermen.

16.5. Elke aansprakelijkheid vervalt door het verloop van één jaar vanaf het moment dat de overeenkomst door voltooiing, opzegging of ontbinding is geëindigd.

 

17. Aansprakelijkheid ten opzichte van Zakelijke klanten

17.1. Artikel 16 is ook van toepassing op als je Zakelijke klant bent.

17.2. Ik ben tegenover jou als Zakelijke klant alleen aansprakelijk voor schade die je lijdt wanneer deze schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.

17.3. Wanneer ik aansprakelijk ben voor enige schade, dan ben ik tegenover jou alleen aansprakelijk voor schade die direct voortvloeit uit of verband heeft met de overeenkomst (“directe schade”). Onder directe schade wordt verstaan:

  1. redelijke kosten ter vaststelling van schade en aansprakelijkheid, voor zover de vaststelling betrekking heeft op schade in de zin van deze Algemene Voorwaarden;
  2. redelijke kosten gemaakt om een gebrekkige prestatie van mij aan de overeenkomst te laten beantwoorden voor zover deze aan mij toegerekend kunnen worden;
  3. redelijke kosten gemaakt ter voorkoming of beperking van schade, voor zover je als Zakelijke klant aantoont dat deze kosten hebben geleid tot voorkoming of beperking van directe schade als bedoeld in dit artikel.

17.4. Ik ben tegenover jou niet aansprakelijk voor indirecte schade, ofwel schade die niet in rechtstreeks causaal verband staat met een toerekenbare tekortkoming van mij. Hieronder wordt begrepen, maar dit is niet beperkt tot: gevolgschade, gederfde winst of schade aan derden.

17.5. Ik ben niet aansprakelijk voor onjuistheden die door jou niet zijn opgemerkt tijdens de feedbackronde(s).

17.6. Je vrijwaart mij ter zake van aanspraken van derden, die stellen schade te hebben geleden door of in verband met de werkzaamheden die door mij ten behoeve van jou zijn uitgevoerd.

17.7. Je vrijwaart mij voor aanspraken door derden met betrekking tot rechten van intellectuele eigendom op alle door jou verstrekte informatie, bescheiden, media en/of gegevens, die bij de uitvoering van de overeenkomst worden gebruikt.

17.8. Wanneer ik aansprakelijk ben, dan is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald. Wanneer een (volledige) uitkering door een verzekeringsmaatschappij van het schadebedrag ontbreekt, dan is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.

 

18. Intellectuele eigendomsrechten

18.1. Ik behoud me, tenzij schriftelijk uitdrukkelijk anders overeengekomen, de rechten en bevoegdheden voor die mij toekomen op grond van het intellectuele eigendomsrecht.

18.2. Je mag niet zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van mij de door mij vervaardigde werken verveelvoudigen, openbaar maken of op een andere manier ter kennis van derden brengen, tenzij anders overeengekomen of anders voortvloeit uit de aard van de overeenkomst. Onder vervaardigde werken kunnen onder andere worden verstaan, maar dit is niet beperkt tot: teksten, social media content, webdesigns en grafische ontwerpen.

18.3. De door mij vervaardigde werken mogen niet gebruikt worden voor doelen die niet zijn overeengekomen. Social media content mag wel voor andere doelen gebruikt worden dan alleen social media.

18.4. Zijn er geen doelen overeengekomen en blijkt uit de opdracht niet waarvoor de vervaardigde werken specifiek gebruikt voor zouden mogen worden, dan mag je ze als Zakelijke klant alleen intern in jouw bedrijf gebruiken, en als Consument mag je de vervaardigde werken alleen privé gebruiken (denk bijvoorbeeld aan, maar dit is niet beperkt tot: het maken van privé-kopieën voor fotoalbums, huisdecoratie, bidprentjes, en cadeau’s voor familie en vrienden).

18.5. De door mij vervaardigde werken mogen niet bewerkt/aangepast worden, behalve als ik daar toestemming voor geef en jij eventueel een meerprijs aan mij voldoet.

18.6. Wanneer ik webdesign voor jou heb gemaakt, moet je mijn (bedrijfs)naam duidelijk in de footer vermelden en/of laten staan.

18.7. De intellectuele eigendomsrechten die rusten op door mij vervaardigde werken blijven bij mij en worden niet overgedragen aan jou.

18.8. Conceptversies mogen nooit verveelvoudigd of openbaar worden gemaakt door jou.

18.9. Je mag geen intellectueel eigendomsrecht of licentie uit een met mij gesloten overeenkomst aan derden overdragen, behalve wanneer ik schriftelijk toestemming geef.

18.10. Tenzij de gevolgen daarvan in strijd zijn met de redelijkheid en billijkheid, mag je niet zonder mijn toestemming door mij vervaardigde werken gebruiken of verder laten uitwerken, en de licentie komt te vervallen:

  1. wanneer je jouw betalingsverplichtingen niet of niet volledig nakomt of op een andere manier in gebreke bent;
  2. wanneer de Opdracht voortijdig wordt beëindigd zoals genoemd in artikel 14 of 15;
  3. in geval van jouw faillissement, tenzij de intellectuele eigendomsrechten volledig aan jou zijn overgedragen.

18.11. Bij inbreuk op een intellectueel eigendomsrecht heb ik recht op een vergoeding van mijn gebruikelijke tarief voor een dergelijke vorm van gebruik. Ik verlies daarnaast mijn recht op (aanvullende) schadevergoeding niet.

18.12. Je bent zelf verantwoordelijk voor het bewaren van de door mij geleverde vervaardigde werken.

18.13. Ik behoud de vrijheid, met inachtneming van jouw belangen, om door mij vervaardigde werken zelf direct na levering aan jou te gebruiken voor: mijn online portfolio (zoals op social media en mijn eigen website), mijn offline portfolio, eigen publiciteit, verwerving van opdrachten, en andere manieren van zelfpromotie. Uitzondering is wanneer je hier uitdrukkelijk van tevoren bezwaar tegen maakt en hierover tussen ons schriftelijk afspraken gemaakt zijn.

 

19. Klachten

19.1. Klachten over de (uitvoering van de) overeenkomst, moeten binnen bekwame tijd nadat je een gebrek hebt ontdekt of redelijkerwijs had moeten ontdekken volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij mij.

19.2. Wanneer een gebrek later dan de in het vorige lid genoemde termijn wordt gemeld, dan kan je geen beroep meer doen op eventuele prijsvermindering, ontbinding van de overeenkomst of schadevergoeding.

19.3. Ik beantwoord klachten binnen een termijn van 14 dagen, gerekend vanaf de datum van ontvangst van de klacht. Wanneer de klacht een langere verwerkingstijd vraagt, dan laat ik binnen 14 dagen na ontvangst van de klacht aan jou weten wanneer je een antwoord kan verwachten.

19.4. Je dient mij in ieder geval 4 weken de tijd te geven om de klacht in onderling overleg op te lossen.

19.5. Het indienen van een klacht schort de betalingsverplichting niet op.

19.6. Ben je als Consument niet tevreden met het voorstel voor een oplossing met betrekking tot een online afgesloten overeenkomst tussen ons, dan kan je een klacht indienen via het ODR platform van de Europese Commissie.

 

20. Overige bepalingen

20.1. Op de rechtsverhouding tussen ons is het Nederlands recht van toepassing.

20.2. We zullen pas een beroep op de rechter doen nadat wij ons tot het uiterste hebben ingespannen een geschil in onderling overleg te beslechten.

20.3. Ik ben op ieder moment bevoegd wijzigingen aan te brengen in deze voorwaarden, welke in werking treden op het aangekondigde tijdstip. Ik zend jou de gewijzigde voorwaarden tijdig toe.

20.4. Is geen tijdstip van inwerkingtreding medegedeeld aan jou, dan treden de wijzigingen tegenover jou in werking wanneer hem de wijziging is medegedeeld.

20.5. Bij nietigheid of vernietigbaarheid van een of meerdere van de bepalingen in deze algemene voorwaarden, zullen de overige bepalingen van kracht blijven.

20.6. In het geval van nietigheid of vernietigbaarheid van een bepaling, zullen wij in overleg treden met het doel nieuwe bepalingen ter vervanging van de nietige of vernietigde bepalingen overeen te komen, waarbij zoveel mogelijk het doel en de strekking van de nietige dan wel vernietigde bepalingen in acht wordt genomen.

 

Stay In Touch.

Noor Jellema ©2025
All Rights Reserved.

Let's Get Creative.